woensdag 25 februari 2009

Recensie Musicfrom.nl

Check hier de recensie van Tududuh 01 op musicfrom.nl geschreven door Yde Blaauw. Hij gaat als volgt:

"Heb je de nieuwe cd van Tududuh al gehoord? Van wie? Het eerste wat je opvalt aan deze band is de naam. Nemen deze jongens zichzelf wel serieus? Hebben we te maken met kleinkunst of een onvervalst potje pretpop? De man achter deze onomatopee is Ronald, eerder actief als frontman van Glenister. Hij bedenkt de liedjes, werkt ze uit en gaat ze dan vervolgens opnemen met vrienden. En hij blijkt handige connecties te hebben, want zowel de drum- als gitaarpartijen zijn ingespeeld door Wouter en Vincent van Gem. Vervolgens word je ook nog verrast als je de cd in je speler stopt. Ronald schrijft namelijk geen pretpop, maar echte popliedjes met een tekstuele knipoog.

De plaat bevat een drietal songs met als bonus aan het eind een hidden track. De melodieën zijn best catchy te noemen, de nummers zelf zijn goed bedacht. Maar het is ook net alsof de nummers gedurende de speelduur van de schijf beter worden. Opener ‘Rebound Guy’ is gewoon een leuk liedje, ‘Baghdad Disco’ is weer een stukje origineler en heeft een lekkere flow. Vervolgens heeft ‘Passenger Seat’ dan duidelijk de sterkste zanglijn.

Met deze schijf laat Tududuh op een prettige manier van zich horen. De kwaliteit van de opnames zelf had iets beter gemogen, maar al met al zeker een goede eerste presentatie van deze Utrechtse liedjesschrijver. En voor wie het schijfje heeft, de hidden track (dance variant van ‘Passenger Seat’) is ook daadwerkelijk een leuke bonus!"

Geen opmerkingen: